Ne pare rău. Nu am găsit nimic.

  • STRATEGIE SUSTENABILĂ - AEROPORTUL BER UTILIZEAZĂ UN eCANTER ÎN LOGISTICA DE ELIMINARE A DEȘEURILOR

De un an și jumătate, Flughafen Berlin Brandenburg GmbH se bazează pe electromobilitate în cadrul strategiei sale de sustenabilitate pentru derularea logisticii interne a deșeurilor și eliminării deșeurilor – după cum se dovedește, exact jobul potrivit pentru FUSO eCanter 7C18e.

În anul calendaristic 2024, 25,5 milioane de pasageri au folosit aeroportul capitalei BER. Acest lucru este posibil datorită celor aproximativ 20.000 de angajați, inclusiv cei aproximativ 2.000 de angajați direcți ai companiei aeroportuare Berlin Brandenburg, pe scurt FBB. „Acest lucru este comparabil cu numărul de locuitori dintr-un oraș mediu, care este vizitat de peste două duzini de milioane de călători”, descrie Artur Heldt, directorul departamentului de gestionare a deșeurilor al FBB, cu un zâmbet pe scară largă. Ce mai știe și el: Acolo unde sunt oameni, există deșeuri. “Noi îl numim deșeuri, termenul oficial din Legea privind economia circulară. Căci aici, la BER, există în permanență noi inițiative de prevenire în toate domeniile, o separare cât mai curată a tipurilor și o reciclare intensivă, întotdeauna înainte de eliminarea finală”, subliniază el.

O privire asupra bilanțurilor arată că sectorul de gestionare a deșeurilor a tratat în total aproape 3.300 de tone de deșeuri în perioada menționată, diferențiate în 39 de tipuri, numite fracții. Având în vedere aceste cifre, o logistică internă fără probleme, flexibilă, rapidă, eficientă și eficientă este o necesitate. Faptul că aceasta funcționează exclusiv electric din mai 2024 este încă în deplină conformitate cu strategia de sustenabilitate a aeroportului. „Suntem deja obișnuiți cu mobilitatea electrică datorită car-pool-ului pentru angajați, așa că m-am gândit, în cadrul unei noi achiziții de oameni, că acest lucru trebuie să se întâmple și cu un camion electric”, își amintește Artur Heldt.

Mobilitate electrică predestinată pentru solicitările aeroportului

Un lucru era clar: un autovehicul diesel nu ar trebui să revină, deoarece pe distanțele scurte acestea nu sunt utilizate la capacitate maximă și, prin urmare, necesită o întreținere prea intensă. După o analiză amănunțită au fost stabilite datele cheie: 7,5 tone, rază de acțiune de minimum 70 kilometri pe zi, suprastructură furgon cu panou liftant hidraulic de 1 tonă, sarcină utilă de minimum 2 tone plus un volum de încărcare de aproximativ 25 metri cubi pentru diverse containere. „Trebuie să recunosc că la început nu am avut FUSO pe ecran la cercetare”, spune specialistul în deșeuri, “dar în comparație cu alți furnizori am constatat că, datorită numeroaselor sale posibilități de configurare, am putut adapta modelul eCanter exact nevoilor noastre. Este pur și simplu perfect.” Între timp, modelul eCanter 7C18e se deplasează de un an și jumătate pe terenul aeroportului, a participat deja la toate anotimpurile și funcționează ireproșabil.

În comparație cu alți furnizori, am constatat că, datorită numeroaselor opțiuni de configurare, am putut adapta eCanter exact la nevoile noastre. Este pur și simplu perfect.
Artur Heldt, șef al departamentului de gestionare a deșeurilor la FBB

FUSO eCanter cu pachet de baterii M se dovedește a fi cea mai bună alegere

Munca este solicitantă, deoarece eliminarea deșeurilor la BER are loc 365 de zile pe an, în regim de lucru în două schimburi, de dimineața la ora șase până seara la ora 22. Sărbătorile sunt incluse. Modelul eCanter pornește de la curtea de gestionare a deșeurilor cu containere goale și le înlocuiește cu containere pline la punctele de colectare a deșeurilor desemnate. Pentru aceasta parcurge în medie 70 de kilometri pe zi. “60 la sută din curse se repetă zilnic. La acestea se adaugă 40 la sută de comenzi, la care un departament sau o zonă ne solicită o eliminare suplimentară”, explică Artur Heldt.

În principal, se produc fracțiile standard. hârtie, carton, sticlă, ambalaje din plastic și deșeuri reziduale. De asemenea, acestea includ resturi de alimente din restaurante și cantine, deșeuri biodegradabile, dar și obiecte precum tocătoarele de documente din birouri, deșeuri, deșeuri voluminoase și multe altele. De exemplu, doze de aerosoli sau acumulatori și altele, a căror călătorie se încheie deja la controlul bagajelor de mână. Containerele speciale cu deșeuri periculoase, cum ar fi uleiul uzat sau reziduurile colectate de la curățarea turbinelor de avion, sunt, de asemenea, pe listă, iar solicitările speciale provin adesea de la vamă. “Dacă au confiscat ceva ce nu trebuie introdus, plante exotice, semințe, produse animale, apoi le ducem direct la o instalație externă de eliminare a deșeurilor corespunzătoare din împrejurimile Berlinului”, explică Artur Heldt și adaugă: “de aceea am ales pentru modelul eCanter pachetul de baterii M cu două baterii și o rază de acțiune de până la 140 kilometri, deși, teoretic, pachetul S ne-ar fi fost suficient. Dar astfel avem întotdeauna un tampon pentru astfel de cazuri și trebuie să încărcăm doar la fiecare două zile în activitatea zilnică.”

Conducerea pe BER este specială, dar modelul eCanter vă face viața mai ușoară

În timp ce modelul eCanter este evident exact camionul electric potrivit pentru activitatea de gestionare a deșeurilor la BER, activitatea de șofer implică și aici câteva solicitări specifice. Modelul eCanter nu se deplasează doar la punctele de colectare a deșeurilor de pe partea terestră accesibilă publicului, ci și la cele de pe așa-numita parte aeriană din spatele controlului de securitate. Fiecare angajat care are acces acolo are nevoie de o autorizație de securitate completă. Această verificare a fiabilității este efectuată de autoritatea de securitate aeriană și conectează informațiile personale de bază de la diferite autorități, cum ar fi poliția, protecția constituțională și Biroul Federal de Criminalitate. Cine se deplasează cu un autovehicul pe șoselele de aprovizionare din zona anterioară are nevoie, în plus, de un permis de conducere special pentru aeroport, cu instruire teoretică și practică, inclusiv examen. Apropo, în avans se luminează desigur.

Gordon Bergerhoff aduce cu el autorizația, permisul de conducere special și o pedală de accelerare blândă. Berlinezul lucrează din 2019 la BER, înainte de a lucra timp de 16 ani pentru un mare furnizor local de servicii de eliminare a deșeurilor. Șoferul din modelul eCanter își pierde puțin zgomotul puternic al V8-ului său de la acea vreme, dar nu se poate plânge de pornirea dinamică a camionului electric. Chiar dacă nu poate profita întotdeauna de acesta, vezi limitarea vitezei în amonte. Trecerea la propulsia electrică nu i-a fost dificilă. “Știam asta, la fel ca Artur, de la Car-Pool și cred că modelul eCanter este ca un calculator. Trebuie să așteptați puțin până când sistemul pornește. Dacă ai înțeles asta, nu este o vrăjitorie. Se conduce la fel de simplu ca un autoturism. Manevrabil și compact”, afirmă evaluarea lui Gordon Bergerhoff, adăugând că „mobilitatea electrică și modelul eCanter sunt foarte potrivite pentru utilizarea planificabilă pe aeroport.”

BER își propune în viitor o operare a aeroportului neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2

Electromobilitatea este doar o parte a obiectivelor ambițioase de sustenabilitate ale companiei aeroportuare. Sabine Deckwerth, purtătoare de cuvânt a FBB, formulează clar: “Obiectivul nostru este de a reduce emisiile din zona noastră directă de influență cu cel puțin 65% până în 2030, comparativ cu anul 2010. Până în 2045, dorim să obținem un aeroport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Acest lucru corespunde obiectivului guvernului federal, precum și obiectivelor asociației de lucru a aeroporturilor de transport germane. FBB are doi manageri de sustenabilitate care sunt responsabili pentru aceste subiecte și le promovează împreună cu departamentele de specialitate.”

Printre măsuri se numără, de exemplu, instalații fotovoltaice proprii pe clădiri și suprafețe adecvate sau reechiparea cu iluminat LED economic în terminale. Chiar și sistemul de iluminare, adică miilede lumini   diferite pentru conducta piloților, este acum cea mai modernă tehnologie LED. Acest lucru a economisit deja peste un milion de kilowați-oră de curent pe an. Până la sfârșitul anului 2024, BER a reușit deja să reducă emisiile de CO2, care se află în domeniul său de responsabilitate, cu aproape 50 de procente față de anul comparativ menționat.

Ne propunem să reducem emisiile din sfera noastră directă de influență cu cel puțin 65% până în 2030, comparativ cu anul de referință 2010. Ne dorim să atingem neutralitatea carbonică în operațiunile aeroportuare până în 2045.
Sabine Deckwerth, purtător de cuvânt al FBB

Electromobilitatea face parte din strategia de sustenabilitate a BER

Cu toate acestea, este important ca FBB să fie „doar” responsabil pentru infrastructură. Aceasta se referă la toate clădirile și la echipamentele tehnice ale terminalelor, ale zonei anterioare și ale pistelor de decolare și aterizare. „Reducem continuu emisiile de CO2 pe care le producem noi înșine, precum și pe cele generate de energia achiziționată”, explică Sabine Deckwerth, subliniind în același timp, “sustenabilitatea aeronavelor, propulsiile și combustibilii acestora sunt sarcina respectivei companii aeriene. Cu toate acestea, în calitate de FBB, avem întotdeauna în vedere ansamblul și, de exemplu, permit furnizorilor de servicii de transport la sol care preiau avioanele să utilizeze din ce în ce mai multe autovehicule electrice, instalând puncte de încărcare peste tot în avans.” În prezent, acestea sunt doar în zona de siguranță a aerului 127, inclusiv Hyper-Charger pentru echipamente mari într-un hub de încărcare, care poate fi extins în continuare, dacă este necesar. În orice caz, FBB dorește să-și dezvolte și propria mobilitate electrică – achiziționarea unui al doilea eCanter de aceeași construcție pentru managementul facilităților este deja planificată.