Ne pare rău. Nu am găsit nimic.
Marca FUSO este o componentă integrantă fundamentală a Daimler Truck AG și, cu nouă decenii de experiență ca producător internațional de camioane și autobuze, este cunoscută mult dincolo de Japonia. Autovehiculele comerciale cu cele trei diamante caracteristice de pe grila radiatorului reprezintă peste o treime din volumul total de vânzări al Daimler Truck AG.
În 1932, Mitsubishi Heavy Industries a denumit pentru prima dată unul dintre autovehiculele sale comerciale grele, un autobuz cu denumirea de model B46, „Fuso”. Termenul, asociat cu onoare și tradiție, provine de la vechiul cuvânt chinezesc Fusang, care, conform legendei, se referă la un copac sacru al vieții eterne care crește pe o insulă unde soarele răsare în est. În același timp, Fusang poate fi găsit în scrierile vechi japoneze, care erau încă cu caractere chinezești, ca un nume vechi al Japoniei, care se pronunță „Fuso” în japoneză. Lua naștere marca FUSO.
Când „Fuso” a fost propus într-un concurs pentru angajați, câștigătorul a primit trei yeni, echivalentul a aproape 20 kg de orez la acea vreme. Dar sugestia sa nu i-a adus doar lui noroc: în următoarele decenii, Mitsubishi Fuso a ținut mereu pasul cu vremurile și a continuat să introducă pe piață modele mereu noi de autobuze și de camioane de tonaje diferite, în conformitate cu cererea de transport în timpul boom-ului economic și al începutului boom-ului turistic. Vehiculele s-au bucurat de o mare popularitate în Japonia, iar primele exporturi reușite în America de Sud și mai târziu aproape în toată lumea, au făcut din companie o instituție permanentă în industria auto.
În 2000, Daimler-Chrysler AG de atunci a pus bazele unui parteneriat puternic în Asia, prin achiziționarea a 34% din acțiunile producătorului auto japonez Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Cu portofoliul său extins de camioane și autobuze și prezența sa enormă pe piețele asiatice de vehicule comerciale, Mitsubishi FUSO a avut o importanță deosebită pentru strategia de creștere globală a grupului german de automobile.
Divizia de camioane și autobuze a fost separată de MMC, iar Daimler-Chrysler era deja din 2004 acționarul majoritar al companiei nou-create, Mitsubishi FUSO Truck & Bus Company (MFTBC), deținând 65% din acțiuni. Astăzi, Daimler Truck AG deține puțin sub 90% din acțiuni, iar sediul central FUSO din Kawasaki, Japonia, nu este doar centrul internațional de competență pentru dezvoltarea vehiculelor comerciale ușoare din cadrul grupului, ci și centrul global de dezvoltare pentru noile tehnologii de propulsie.
La IAA Transportation din Hanovra, FUSO prezintă Next Generation eCanter pentru prima dată în Europa. Oferă 42 de variante cu 4 tonaje, 6 ampatamente, 2 tipuri de cabină și 3 opțiuni de pachet de baterii. Cu o autonomie de până la 200 de kilometri, tehnologie de încărcare la curent alternativ și curent continuu, unități de acționare auxiliare mecanice opționale și corpuri din fabrică ca platformă și basculantă, este absolut practică și o alternativă electrică reală pentru aproape toate cerințele clienților.
FUSO eCanter, primul camion electric produs în serie folosit de clienți din întreaga lume, s-a dovedit a fi fiabil. Cu un total de peste patru milioane de kilometri deja, adică peste 100 de ocoluri în jurul pământului. FUSO sărbătorește acest succes și se angajează încă o dată pentru propulsia alternativă: următoarea generație a camionului ușor, complet electric va fi lansată în 2023.
Caracteristici de siguranță convingătoare, confort sporit și un design atractiv și modern – din luna august a acestui an, cea mai nouă generație poate fi comandată prin intermediul rețelei europene de dealeri Mercedes-Benz. Printre altele, Sideguard Assist este acum disponibil pentru această serie de modele și toate motoarele îndeplinesc acum cele mai înalte standarde UE de emisii ale standardului EURO VI (nivel E).
FUSO primește cea mai mare comandă de flotă de camioane electrice din istoria Daimler Trucks. eCanter a convins DB Schenker la testul practic. Compania internațională de logistică comandă 36 de vehicule. Un semn puternic pentru strategia de sustenabilitate a livrării fără emisii pe ultima milă și parteneriatul de pionierat dintre cele două companii.
După lansarea în UE la Berlin, eCanter, care este produs în serie mică, se poate găsi acum, printre altele, și pe drumurile din Țările de Jos, Marea Britanie și Portugalia. Un total de 46 de vehicule sunt utilizate zilnic de către clienți cu diverse aplicații de transport. Experiența și impresiile dobândite în urma utilizării practice se reflectă direct în dezvoltarea ulterioară a camionului electric ușor.
FUSO eCanter este primul camion acționat complet electric care a fost produs vreodată în serie. În luna iulie, a fost sărbătorită lansarea liniei de asamblare la fabrica din Tramagal, Portugalia. În luna decembrie, primele 14 vehicule din Europa au fost predate celor patru mari companii internaționale de logistică DHL, DB Schenker, Rhenus și Dachser, la Berlin.
FUSO oferă acum camionul său ușor compact cu caroserii cu platformă și basculante în diferite variante, direct din fabrică. Dezvoltate și testate de FUSO, acestea reprezintă calitate maximă ca și concept complet de vehicul.
După teste reușite cu primii clienți din Portugalia, varianta E-CELL ajunge și în Germania. Orașul Stuttgart integrează douăsprezece camioane de 6 tone fără emisii la nivel local în operațiunile sale municipale, iar un alt vehicul este folosit de furnizorul de servicii de colete Hermes. Fiind primul camion ușor electric, modelul E-CELL a parcurs deja peste 150.000 de kilometri de testare. Prototipul actualului eCanter poate fi văzut la IAA din Hanovra în același an.
Modelul E-CELL intră în primul său test de flotă în Portugalia în serie mică. Opt clienți acumulează experiență cu camionul de 6 tone pur electric, cu caroserie închisă și caroserie platformă, timp de un an. Testul are scopul de a stabili indicații pentru autonomia și adecvarea practică a unui camion de serie electric.
Noi completări la portofoliu pentru piața europeană sunt o versiune 4×4 cu tracțiune integrală și o versiune EcoHybrid bazată pe modelul TF. Odată cu varietatea tot mai mare de variante, camionul ușor compact îndeplinește din ce în ce mai mult toate cerințele clienților.
Cu TF, următoarea generație iese pe piață. Tehnologia și aspectul au fost complet revizuite. Una dintre noile caracteristici este cadrul șasiului care permite montarea ușoară a caroseriilor, pentru care Canter este cunoscut astăzi. În plus, FUSO îl oferă acum cu sistemul DUONIC®, care a fost dezvoltat intern. Primul camion ușor din lume dispune de o transmisie automată cu dublu ambreiaj.
La Salonul Internațional de Autobehicule Comerciale IAA de la Hanovra, FUSO expune un prim concept de autovehicul al unui Canter pur electric. Canter E-CELL provoacă o mare agitație, deoarece este complet funcțional din punct de vedere tehnic și gata de condus.
TD beneficiază de o îmbunătățire a motorului în conformitate cu cele mai noi standarde EEV și toate modelele îndeplinesc acum standardul EURO V. Varianta de 175 CP este acum echipată cu tehnologia BlueTec® dezvoltată de Daimler.
Odată cu modelul TD, camionul ușor ajunge, în sfârșit, pe piața europeană. Este complet reproiectat și aduce îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește fiabilitatea, funcționalitatea, eficiența, variabilitatea și, mai presus de toate, siguranța și confortul. Spațiul din cabină este acum la fel de mare ca cel al fostului Sprinter. Există un nou compartiment de depozitare deasupra parbrizului, iar schimbătorul de viteze este amplasat pentru prima dată în bordul mașinii. Urcarea în autovehicul este o premieră în această clasă.
În urma preluării acțiunilor de către Daimler-Chrysler, FUSO beneficiază pentru prima dată de o organizație centrală germană de vânzări cu sediul la Stuttgart. Sub denumirea Canter TB, modelele FE7 și FE8 sunt primele camioane ușoare ale mărcii, pe care clienții le pot cumpăra acum de la dealerii Mercedes-Benz selectați.
Seria FE7 este rezultatul unei îmbunătățiri de model. Modificările ample de design, de exemplu la grila radiatorului și la faruri, îi conferă un aspect proaspăt. De asemenea, beneficiază de o nouă generație de motoare, care îndeplinesc standardul de emisii EURO III valabil în Europa. În plus, ABS este acum standard la majoritatea modelelor.
Prezentarea unui prim concept de autovehicul EcoHybrid marchează începutul competenței de cercetare și dezvoltare excepționale și de pionierat în domeniul sistemelor de propulsie alternative, chiar și în această etapă incipientă.
Chiar la a 30-a aniversare a apărut a șasea generație a camionului ușor. Noile modele FE5 se disting prin cabine optimizate aerodinamic cu linii fluide. Cu motoare de înaltă performanță, cum ar fi noul motor aspirat natural de 140 CP cu injecție directă, Canter oferă acum cea mai mare capacitate cilindrică din clasa sa de autovehicule.
Sub motto-ul „Noul Canter de astăzi, încărcat pentru viitor”, Mitsubishi FUSO a prezentat modelele FE3 și FE4. Această generație următoare va avea un concept de design complet reînnoit și modern. Pentru prima dată, cele trei diamante roșii Mitsubishi împodobesc partea din față.
FUSO Canter pentru piața europeană este acum fabricat în Portugalia. Pe 1 februarie, primul autovehicul, un FE1, va ieși de pe linia de producție a fabricii centrale europene din Tramagal.
La sfârșitul anilor 70, cota de piață în Japonia crește la peste 20%. Acest mare succes se datorează introducerii seriei de modele FE1 și FE2 în octombrie 1978. Acum, pe lângă autovehiculele înguste, există și o versiune lată cu o sarcină utilă de două și trei tone. Puțin mai târziu, pe lista de echipamente a fost adăugat un sistem de servodirecție confortabil.
Seria T200 beneficiază de modificări semnificative la toate componentele importante. Partea frontală reproiectată a cabinei este recunoscută la prima vedere. Încă de atunci, camionul ușor compact putea servi într-o anumită diversitate de variante, și anume exista T200 cu diferite ampatamente și înălțimi ale platformei și acum și ca variantă cu o sarcină utilă de trei tone.
O serie de modele complet nouă, seria T90, iese pe piață. Nu doar aspectul s-a schimbat, ci s-a făcut ceva și sub cabină: toate modelele sunt acum echipate cu motoare dinamice și puternice (diesel de 75 CP sau benzină de 90 și 95 CP). Ca rezultat, Canter atinge cele mai bune valori de accelerație și viteză din clasa sa. Ceea ce este evident foarte bine primit de către cumpărători – cota de piață din Japonia se dublează rapid în anul următor.
Cu T720, Mitsubishi Nippon Heavy Industries Ltd. prezintă primul său camion ușor. Modelul compact de două tone cu tracțiune față este considerat ca fiind versiunea originală a FUSO Canter. Este disponibil în mai multe variante de caroserie și atât cu un motor pe benzină de 90 CP, cât și cu un motor Otto de 68 CP. A primit acest nume, Canter este termenul pentru galop ușor, pentru a asocia caracterul autovehiculului cu agilitatea și rezistența unui cal.